יום חמישי, 5 בדצמבר 2013

פינת עבודה קומפקטית - כל העיצובים והרעיונות

לא לכולנו יש חדר נפרד שיכול לשמש כחדר עבודה. נכון, בעולם של היום, בו כולנו מסתובבים צמודים ללפטופ לפעמים אין צורך בפינת עבודה כי אנחנו פשוט רובצים על הספה עם הלפטופ ומבצעים משם את כל העבודות שלנו, אבל לפעמים יש מצבים שמחייבים רצינות וישיבה זקופה ובהם ייטיב עימנו ליצור, גם אם הבית קטן ומועט שטחים, פינה נוחה שבה נוכל להתייחד עם המחשב והמחשבות ולנסות לעבוד באפקטיביות.

חיפשנו ומצאנו כמה רעיונות מקסימים לעיצוב של פינות עבודה קטנות, שמכילות כל מה שצריך ומספקות אזור עבודה רגוע ואפקטיבי.


שולחן שמוקם במסדרון, בצבע אנרגטי ולוח מחיק לנוחות מירבית








1. היכן למקם את פינת העבודה? 
במצב בו אין חדרון קטן בו ניתן למקם את פינת העבודה נצטרך לסרוק את פינות הבית השונות ולראות איפה למקם את העמדה. זה יכול להיות במסדרון, מתחת לגרם מדרגות או מתחת לגג נטוי, בפינת הסלון, חדר השינה או אפילו במטבח. הכל תלוי בהרגלי החיים שלכם בבית - יש אנשים שזקוקים לשקט מוחלט כשהם עובדים ויש כאלה שצריכים להרגיש במרכז העניינים עם טלויזיה ורעשי רקע גם כשהם עובדים.

ניצול מירבי של שטח בפינת חדר ע"י עיבוי ארונות
לרוחב משטח העבודה וניצולם לשטחי אחסון


ניצול השטח שמתחת למדרגות




פינת עבודה קומפקטית במיוחד עם מדף בהמשך לספריה ולוח גיר










































2. האם חייבים שולחן?
פינת עבודה היום לא חייבת לכלול את שולחן העבודה או המכתבה המסורתיים. כדי לחסוך בשטח, אפשר בהחלט להסתפק במדף רחב, או אפילו כזה שמתקפל ונפתח רק בשעת הצורך.

פינה בסלון שהפכה בעזרת מדפים לאפקטיבית במיוחד




כל מה שצריך זה מדף ומנורת קריאה


















































3. שימוש בקירות 
כאשר החלל שברשותנו קטן, צריך להוציא את המקסימום משטח הקירות - מדפים, אמצעי תלייה שונים לאחסון כלי כתיבה, פתקאות, ספרים ותיקיות. לוחות שעם הם תמיד שימושיים וכעת אופנתי מאוד להוסיף לוח גיר  - אפשר לקנות מדבקת לוח גיר מוכנה או להכין לבד צבע גיר בבית - בכל גוון שרוצים, ואיתו לצבוע את הקיר של פינת העבודה.































4. שימוש בצבע
בחדר העבודה חשוב לשמור על הרמוניה ולא להשתמש בצבעים בוהקים מדי או בדוגמאות גאומטריות שעלולות להציק ולהסיח את הדעת. כדאי להשתמש בצבע בהתאם לאישיותכם וטעמכם, כך למשל צבעים כמו כתום וצהוב חלמון יכולים לתרום למרץ ולאנרגטיות שלכם בשעת העבודה, ואילו צבעים קרים יכולים למקד אתכם בעבודה בעלת אופי מחקרי ומעמיק יותר.
























פינת עבודה עם מקומות אחסון רבים לגובה הקירות

























5. הפרדה / הסתרה
כדי לבודד את פינת העבודה או להסתיר אותה מהעין במצב שהיא אינה בשימוש, ניתן לעשות שימוש בוילונות, פרגודים או אפילו ספריה שנעה על מסילה



ספרייה על מסילה שמאפשרת הפרדה מלאה של אזור העבודה

























תגובה 1:

יוני אמר/ה...

לא בטוח כי שולחנות עבודה צריכים להיות בפינה מבודדת בבית