יום חמישי, 14 בפברואר 2013

בניינים בתחפושת

בניינים בתחפושת לקראת פורים

לכבוד חג התחפושות שלנו, יצאנו לבדוק בניינים שלבושים כל השנה בלבוש לא סטנדרטי בעולם האדריכלי. גימיק מגניב או תופעה מטופשת שעדיף להכחיד? תחליטו בעצמכם..


1. בית משרדים מחופש לסל פיקניק
בקישור הבא תוכלו לראות תשעה בניינים שהתחפשו לדברים אחרים : למשל בתמונה, המטה הראשי של חברת Longaberger באוהיו, חברה שעוסקת בייצור סלי פיקניק ובצורה מאוד לא קונספטואלית החליטה פשוט לעצב את בניין המשרדים שלה בצורתו המדויקת של רב המכר שלהם- סל הפיקניק בגודל בינוני. הידיות בלבד שוקלות 150 טון וצריך לחמם אותן כדי לשמור שלא יווצר עליהן קרח. בקישור תמצאו בנינים מחופשים נוספים כמו  גורד שחקים שנראה כמו מכנסי ג'ינס, בניין בתחפושת חתול ועוד.




http://curbed.com/archives/2013/01/02/here-now-nine-nutso-buildings-disguised-as-other-things.php




2. בנין שמחופש לגבעה
 בתמונה תוכנית לבנית כפר נופש שמשתלב בסביבתו ולא פוגע בה. המלון מתוכנן להיבנות במונטנגרו והוא נראה כמו גבעה שהתכסתה בדשא של האחו.

















http://inhabitat.com/aston-martin-resort-disguised-as-a-giant-mountain-of-lush-green/

3. בית בתחפושת סלעית
מה שנראה מרחוק כמו כמה סלעים שנותרו על מקומם עוד מתקופת האבן, הוא בעצם בית משפחה בפורטוגל. נבנה בשנת 1974 ואין בו חשמל, אבל יש קמין לאווירה נעימה ואפילו בריכת שחייה חצובה בסלע.



http://www.travelnut.me/portugal/casa-do-penedo

4. בית זכוכית מודפס
מבנה שכולו מודפס על זכוכית מסווה את עצמו כמבנה כפרי היסטורי בהולנד. חברת האדריכלים ההולנדית MVRDV, השלימה לאחרונה פרויקט של בניין שכולו עשוי זכוכית מודפסת. הם צילמו דימויים רבים של בתי חווה מסורתיים באזור והדפיסו אותם על הזכוכית. מבחוץ לבניין יש השתקפויות שגורמות לך לתהות אם הוא באמת ניצב שם. מבפנים רואים את תמונת המראה של הדפסי בית החווה.


















http://www.archdaily.com/321503/glass-farm-mvrdv-2/


5. חמישה בתים נוספים בתחפושות "מהטבע":



















http://homes.yahoo.com/news/5-cool-camouflage-homes.html

6. 15 בניינים שלא נראים כמו בניינים...
שלושה עשורים נמשכה בנייתו של המלון דמוי הפירמידה הזה בקוריאה הצפונית. הבניין שבנייתו הושלמה לאחרונה מתנשא לגובה 105 קומות והוא המלון הגבוה בעולם.



ובניין בתאילנד בהשראה מוחצנת של פיל:







http://style.time.com/2012/11/05/15-buildings-that-dont-look-like-buildings/





אין תגובות: