יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

רעיונות לעיצוב שולחן החג

רעיונות לעיצוב שולחן החג // פרויקט ראש השנה
חגי תשרי מתקרבים ומביאים איתם את הארוחות המשפחתיות האינסופיות. כדי להפוך את המפגש המשפחתי למיוחד, נעים ובלתי נשכח, ריכזנו עבורכם כמה הצעות מלבבות לעיצוב שולחן החג. זכרו- עיצוב נאה יספק לכם נושא שיחה נייטרלי עם קרובי המשפחה, יזכה אתכם במחמאות, יראה נהדר בתמונות ובעיקר יצור אווירה מוארת, שמחה ונעימה בבית.


תמונה מהאתר Design a Room 

מתחילים:
1. פלטת הצבעים: ראשית החליטו באיזה צבעים אתם רוצים את שולחן החג- ביחרו צבעים שמשמחים אתכם ונראים טוב ביחד. כדאי להתמקד בשלושה גוונים לכל היותר, כאשר לבן הוא בסיס טוב, שתמיד נראה חגיגי ומהודר ואותו ניתן לשלב עם צבעים נוספים לפי טעמכם האישי.


שילובי צבעים חגיגיים. bhg.com

2. כלי הגשה: לרובנו יש בארון סרוויס חגיגי ולבן, שמכתיב את יתר הצבעים של שולחן החג. זכרו שהיום ניתן למצוא בחנויות כלי הבית היצע כלים רחב שמגיע בכל גוון ובעלות נוחה, ומאפשר לנו ''ללכת עד הסוף'' עם העיצוב שאנו רוצים.


סידור שולחן אלגנטי ופשוט בגווני לבן וכסף- איספו אצטרובלים, רססו אותם בספריי בצבע כסף או זהב, וצרו מהם סידור אמצע, חבק למפיות או מתנה קטנה לכל סועד. תמונה מהאתר HGTV

3. טקסטיל: מה שהופך את השולחן ליוקרתי ומהודר הוא השימוש בבדים- המפות, המפיות, הראנר והפלייסמנטים מעשירים את מראה השולחן. בעולם האופנה מקובלים היום שילובי הדפסים נועזים שאתם יכולים לתרגם בקלות לשולחן החג- נסו לשלב הדפס של פרחים עם פסים, נקודות ואפילו הדפסי חיות. חנויות הבדים מוכרות בדים לפי מטר רץ במחירים נוחים והתוצאה תשאיר רושם של ממש על האורחים שלכם.


גם צעיפים ושמיכות דקות יכולים לשמש כראנרים! 
bhg.com

4. סידור מרכזי: הסידור המרכזי מוסיף הרבה עניין לשולחן ולא כדאי לוותר עליו. צרו סידור מרכזי שלא יהיה גבוה מדי ולא יפריע לתקשורת האורחים היושבים משני צידי השולחן וגם ישאיר מספיק מקום לצלחות ההגשה שהן העיקר. וריאציה לסידור המרכזי הגדול היא יצירת חזרתיות בעזרת שלושה או ארבעה סידורים קטנים יותר שיעמדו במרכז השולחן בטור. סידור קלאסי מורכב מפרחים, אבל אפשר לעשות שימוש גם בפירות [תפוחים ורימונים יתאימו היטב לראש השנה], נרות ואלמנטים שונים מהטבע כמו זרדים, אצטרובלים ואפילו ירקות.

סידור אמצע לשולחן אפשר להכין מדברים שיש בבית, פירות, ירקות וגם קישוטים מחנויות הכל בדולר שניתן לרסס בגוון הרצוי. HGTV

5. כרטיס שם / פלייסמנט / מתנה קטנה לכל סועד- אפשרויות עיצוביות שנהוגות בארוחות חג מעבר לים ויכולות לעבוד גם אצלנו- הוסיפו פתק שם ליד כל צלחת ותחסכו דיונים והתלבטויות סביב נושא הישיבה. פלייסמנט מתחת לצלחות יוסיף צבע ותחושת הגדרת חלל. ומתנות.. כולנו נהנים לקבל.


מחזרו חומרים שנמצאים אצלכם בבית- חוברת תווים ישנה יכולה לשמש כפלייסמנט מיוחד שיוסיף עניין לכל סועד. HGTV


6. בופה:  בחתונות זה עובד וזה יכול לעבוד גם אצלכם בחג- סדרו שולחן בופה שעליו יעמדו כל המנות. כך תרוויחו שולחן סעודה מרווח יותר והסועדים יוכלו לדאוג לעצמם לתוספות בלי לבקש שיעבירו להם מנות מהצד השני של השולחן.



את מטעמי החג אפשר לערוך על שולחן צד- כך האורחים ישבו לצד שולחן מעוצב היטב ויוכלו לקחת ריפיל כאוות נפשם .Design a Room 

7. מוביילים: אל תגבילו את העיצוב שלכם לשולחן החג- תלו מוביילים יפים מהתקרה או מהתאורה של חדר האוכל ליצירת אפקט מרשים במיוחד שלא תופס מקום על השולחן.



אשמח אם תשתפו אותי ברעיונות שיש לכם לעיצוב הבית לתקופת החגים,
חג שמח!

ליאת

תגובה 1:

פרקטים בירושלים אמר/ה...

תמונות משובחות ואחלה פוסט!
תודה