יום שני, 28 ביולי 2014

לעצב את הבית בסגנון שנות ה- 50

בשנים האחרונות הולך ומתחזק סגנון הריהוט המודרני של אמצע המאה ה- 20, והטרנד אינו מראה כל סימני האטה.
הסגנון מחליף את הסגנון המינלימליסטי והמונוכרומטי, והוא מאופיין בצבעים עזים, ריהוט על רגלי עץ ארוכות, שימוש בחומרים כמו פלסטיק ופרספקס וטקסטיל בהדפסי דוגמאות גאומטריות.



סגנון שנות ה- 50 מתייחס לחידושי העיצוב של אמצע המאה ה- 20, וכולל את התקופה שמאמצע שנות ה- 40 ועד אמצע שנות ה- 60. הסגנון נגע בכל תחומי העיצוב - החל באדריכלות וכלה בעיצוב גרפי.



תמונה זו ועוד תמונות השראה רבות תוכלו למצוא כאן: http://www.resourcedir.directory/insight/colorful-lords-south-beach-colorful-lords-south-beach-hotel-45863.html

הסגנון: הסגנון, שבתקופה בה שלט נקרא בכלל "עיצוב שוודי מודרני" כולל ריהוט שמאופיין בקווים נקיים, בעלי קימורים אורגניים מעוגלים ודוגמאות גאומטריות עזות. אביזרים מפלסטיק, עץ, פורמייקה וטפטים.

ספות וכורסאות בעלות מראה מחויט ומימדים מצומצמים - גם ברוחב וגם בעומק, והן מחליפות את ספות ה ר', ויוצרות צורת ישיבה רשמית יותר ופחות רביצתית. הריהוט עומד על רגלי עץ עגולות, ארוכות וחרוטיות, שפונות כלפי חוץ במעין פיסוק.


התמונה מכאן: http://www.ciiwa.com/extraordinary-retro-interior-design-inspirations/old-style-light-green-chair-and-wooden-retro-cabinet/

התקופה: תקופת המירוץ לחלל, המלחמה הקרה והנחיתה על הירח. מעצבים התנסו בחומרים וטכנולוגית חדשות ויצרו חומרים כמו פיברגלס ופרספקס. חללים עוצבו בהתאם לסגנון החיים המודרני החדש.





תמונות ממגזין לעיצוב הבית משנות ה 50: http://www.summermixtape.com/2011/09/50s-interior-design.html

חומרים: זו היתה תקופה של פריצות דרך עיצוביות. צ'ארלס וריי איימס יצרו את כסאות הפיברגלס היצוק הראשונים, שאפשרו צורות ארגונומיות שלא התאפשרו לפני כן. חומרי הייטק מהונדסים כמו פיברגלס, בקליט ופרספקס נכנסו לעולם עיצוב הפנים והשתלבו עם עץ טבעי וחם כמו טיק, אגוז וסיסם שחור.

פלטת הצבעים: צבעים אופטימיים ובוהקים כמו אדום, צהוב, כחול, ירוק וצבעי פסטל. את הצבעים העזים מאזנים חללים לבנים ועץ.



http://www.jhinteriordesign.com/50s-remodel/

האופציות להשגת ריהוט בסגנון שנות ה- 50 מתחלקות ל-2:
קנייה של פריטי וינטג' מקוריים מהתקופה בשווקי פשפשים למיניהם, ושיפוץ וריפוד שלהם מחדש, או קנייה של פריטים חדשים שמעוצבים בסגנון רטרו. כמובן שלא כדאי לתת לסגנון להשתלט על כל הבית, ומומלץ להשתמש בנגיעות של פריטים בסגנון ולשלב אותם עם פריטים עכשוויים.

בהצלחה!

8 תגובות:

מלון לאונרדו ירושלים אמר/ה...

איזה צילומים יפהפיים ומרגשים! הייתי‏ ‏רוצה‏ ‏לדעת‏ ‏לצלם‏ ‏ככה‏ ‏בדיוק. גם‏ ‏הכתיבה‏ ‏שלך‏ ‏יפה‏ ‏ממש‏ ‏בגובה‏ ‏העיניים‏ ‏ובלי‏ ‏שום‏ ‏פוזה !!!

וילונות אמר/ה...

הגעתי במקרה אבל נשארתי :-) האתר מקסים, מעוצב יפיפה ומזמין להישאר. תודה עבור הרצון לחלק !

גילי אמר/ה...

ראיתי את הכתבה הזאת ומאוד התרשמתי מהתמונות ואיכות הכתיבה.

מטבח עץ אמר/ה...

יופי של כתבה, להשלמת המראה העתיק (ללא חשש מטרנדים חולפים) אני ממליצה בחום לחפש מטבחים כפריים או פרובנס - בדרך כלל עשויים מעץ ומשלובים עם חומרים חדשים.

וילונות לסלון אמר/ה...

תודה על עוד כתבה מרשימה ואיכותית.

וילונות בירושלים אמר/ה...

יפה מאוד ארכי-גוב ישר כח על המידע הכל כך נחוץ!

ליצ'י אמר/ה...

תודה רבה לכם על הבלוג.

usage אמר/ה...

תודה רבה!
אפשר גם תמונות משנות ה70 80 ?