יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

זכוכית

הזכוכית, אנחנו מכירים אותה שקופה, פשוטה ושברירית. הבלוג הזה מראה לכם את הצד החזק של הזכוכית, הצד הפראי, המסתורי, הנוצץ והחדשני. הזכוכית, בעלת הפנים החדשות.



בנייני הזכוכית
ארמון הבדולח בלונדון, הוא מבנה הזכוכית הראשון, הוקם ב-1851. המבנה הוקם לטובת "התערוכה הגדולה" שאירחה את מעצבי כל העולם. המהפך בתחום הבניה האדריכלית נוצר כאשר הזכוכית נכנסה כחומר מבני לגיטימי לבניה. המבנה תוכנן בשמונה ימים ע"י אדריכל גנן, ג'וזף פקסטון, מה שמסביר את הדימיון לחממת ענק. הפרוייקט הוקם תוך 9 חודשים (זמן שיא בזמנו) ומאז, השתלבה הזכוכית בארכיטקטורה בצורות שונות.
קבלו כאן מבט על 15 מבני הזכוכית מהיצירתיים בעולם:
לחצו כאן



גרפיטי בזכוכית
הגרפיטי מתמסד? אמן הרחוב הקנדי Poster child, מציג גרפיטי בויטראז' זכוכית. הוא בוחר במילים כמו "sold", "fast", שאנחנו מרבים לראות בפרסומות והופך אותן למייצגי תאורה, אותם הוא מציב ברחובות ובוחן כיצד הדבר משפיע על עוברי האורח.
האם כאשר המילים הללו מוצגות כיצירה הן משנות משמעותן?
לחצו כאן






זהירות א'-ב'
אנטון ביקה, מעצב גרפי הולנדי, ידוע בעיקר בזכות הכרזות השנויות במחלוקת שעיצב. לפני ארבעים שנה פיסל את האלפאבית שלו מנשים עירומות וגרם לסערה. בשנת 2008 עשה פריצת דרך נוספת כאשר הציג לראשונה את פונט הזרע העשוי זכוכית. ביקה, עיצב את הפונט בתלת מימד באמצעות זכוכית חלבית בצורה המזכירה זרע שקפא. הפונט נסרק באופן דיגיטלי וכעת הוא ניתן להורדה ולשימוש. לחצו כאן






זכוכית, הדפס זאת בעצמך
זו היא ה- solarsinter, מכונת ההדפסה התלת מימדית המבוססת על אנרגיה סולארית וחולות המדבר.ידוע לכולנו שחול הוא חומר הגלם שממנו יוצרים את הזכוכית אך מרקוס קייזר מראה לנו כאן כיצד בונים מדפסת תלת מימד! כל מה שצריך זה מדבר סהרה אחד, אור שמש כמו שיש רק בסהרה וכובע. מרקוס קייזר הוא מעצב לונדוני, יצירתי ומשעשע אשר עבודותיו מגדירות מחדש את המציאות שאנו מכירים.
הכנסו לכאן וצפו במכונה בפעולה:
לחץ כאן



שברת ! - פלפלת ! - המלחת!
כך נראת תחילתה של ארוחה בסטודיו KAHN. קודם כל, שוברים את הכלים! את המוצר הבא עיצבו המעצבים הישראלים studio kahn עבור תחרות העיצוב "dining in 2015" . המוצר מעניק חוויה שבדר"כ אנחנו נשמרים מלעשותה מקפידים ונזהרים עם כלי הזכוכית שלנו, אבל אצל סטודיו kaHN אתה חייב לשבור כדי להשתמש. לחץ כאן






תאכל זכוכית
לפעמים אתה מרגיש את זה מגיע מאיפשהו, רעב מדגדג בבטן, מפריע לך לחשוב. אתה עובד, מרוכז, לפתע הוא מתחיל לזחול ולהפריע. אתה יושב מול המחשב מנסה להתעלם, מנסה להשאר מרוכז. הוא בא אלייך. אתה לוקח לגימה מהקפה ליד המסך, נרגע לשבריר שניה ואז הוא תוקף אותך ואתה כמעט יוצא מדעתך. מה תעשה? לך תאכל זכוכית. לחץ כאן.

תגובה 1:

עיצוב תעשייתי אמר/ה...

עיצוב מעניין בזכוכית, מזכיר מאוד ויטראג' באחת הכנסיות הכפריות.