יום חמישי, 10 ביוני 2010

פסיטבל קולנוע דרום- מרשימותיה של תיירת

פסטיבל קולנוע דרום- מרשימותיה של תיירת
היעד: שדרות. 50 דקות נסיעה מאזור ת"א. נוסעת לאורך קו החוף הנוף מתחלף. סוף העולם לוקחת שמאלה.
בתוכנית: 10:00 בבוקר- תחרות קצרצרים- דקה דרום, סרטים באורך דקה עד שלוש בנושא דרום. 13:00- שירה קולנועית, תוכנית מיוחדת בהשתתפות אושיות קולנועיות חשובות. 15:00 סדנאת אמן עם הרטיון חצ'טוריאן, הבמאי הארמני. 17:30- קולנוע ישראלי, "443", הזוכה בתחרות הסטודנטים. 19:00- "הר האושר", ישראלי של יקי יושע. 21:30- קולנוע פיליפיני, "סרביס", לראות קצת מציאות אחרת. 24:00 סשן לילי עם הדרה לוין ארדי. כל זה ועוד לא אמרתי כלום. יום אחד. פסטיבל קולנוע דרום, חמישה ימים עמוסים בקולנוע.

חגיגה של סרטים, חגיגה של קולנוע, חגיגה תרבותית של ממש.שדרות, שעד עכשיו כיכבה בכותרות כעיר הפצצות הופכת לרגע להיות "הפלזה דה סינמה- טק". כוסות בירה מונפות באויר, רחשי הדיבור הבוקעים מתוך ההמון, הצבעים השונים של האנשים, שדרות מוארת וחגיגית מארחת את באי הפסטיבל. הכל בזול, ואפילו בחינם! רק תשתה, תאכל, תהנה ותספוג קצת קולטורה.

הפסטיבל מוקם ומופק בכל שנה על ידי המחלקה לקולנוע והסטודנטים של מכללת ספיר ומהווה מוקד משיכה תרבותי ואף בינלאומי. הפסטיבל שנולד מתוך הצורך לתת מקום ליצירותיהם של הסטודנטים הפך כהרף עין לשם דבר. מגיעים אליו מכל העולם, במאים, אמנים, סטודנטים ומתארחים בו בכל ימי הפסטיבל. זו הזדמנות נפלאה לטעום דברים חדשים, לראות קצת קולנוע חדש או זר, קולנוע ניסיוני, דוקומנטרי או מקומי, פנינות חכמה והברקות סטודנטיאליות. בינהן, הסרט "שכנה" של הבמאית הזוכה בתחרות "דקה דרום", נעמה בוצר.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה לך בלוש !!

ממש עשית לי חשק לנסוע, אבל לא נראה לי שהקטנטונת תסכים, אז תהני בשביל שתינו !!

אוהבת,
אלה

אנונימי אמר/ה...

בלה, איזה בלוג נפלא,
אני ממש רוצה לנסוע
מתי הולכים?

NarJa

אנונימי אמר/ה...

פסטיבל הקולנוע בשדרות נשמע לי אחלה של יוזמה כי לרוב אירועים כאלה קוראים רק בתל אביב. הנושא הזה קרוב ללבי מכיוון שאני בוגרת לימודי קולנוע של מכללת בית ברל ונוהגת להשתתף בפסטיבלים קולנועיים. בקרוב אני עומדת להוציא סרט תעודה קצר.

שרון לוי אמר/ה...

מפעל מבורך מאד. כל עשיה תרבותית הא מבורכת, במיוחד במקומות בהם צמאים אליה . בתקופה שכולם ספונים בבתים וצופי באתרי סרטים לצפיה ישירה, פסטיבל סרטים הוא בדיוק הדבר שיוציא אותם מהבתים.